יש לא מעט אנשים שחולמים על פתיחת עסק. זה יכול להיות עסק בכל תחום שהוא, יכול להיות עסק סיטונאי או קמעונאי, עסק שמוכר מוצרים או שירותים. מה שבטוח הוא שבצד השני יש לקוחות, והם אלו שמחזיקים את העסק ומי שחולם לפתוח עסק צריך לדעת שהוא עומד להתמודד עם סוגים שונים של לקוחות. אלו יכולים להיות לקוחות נחמדים יותר או פחות, לקוחות אמינים יותר או פחות וכמובן, לקוחות שמשלמים בדרכים שונות. כשמדובר על עסק שמוכר בכמות גדולה או בסכומים גדולים בכל עסקה, יכול מאוד להיות שהוא יקבל גם צ’קים דחויים והוא צריך ללמוד איך להתמודד גם עם לקוחות כאלו.

תשלום בצ’קים דחויים – קיים גם בעידן המודרני

מדינת ישראל התקדמה בלא מעט תחומים, אבל במוסר תשלומים קצת פחות. המושג שוטף + עדיין קיים, אם כי מקבלי ההחלטות במדינה, גורמי ממשלה מנסים להילחם בתופעה. אבל יש עסקים שרק ככה יכולים להתנהל, הם חייבים לקנות סחורה או שירות ולשלם עליהם מאוחר יותר לאחר שהם גם מכניסים כסף, מה שאומר שלמי שמוכר להם את המוצרים או השירותים הם משלמים בצ’קים דחויים. אלו יכולים להיות צ’קים דחויים לחודש קדימה, לחודשיים קדימה וגם ליותר מזה. אז מה עושה מי שמקבל צ’קים כאלו? איך הוא מגשר על הפער בין ההכנסות העתידיות שלו ובין ההוצאות המיידיות שלו?

ניכיון צ’קים – הפתרון הטוב ביותר!

מי שמקים עסק או שיש לו כבר עסק קיים, חייב להכיר את שיטת המימון הזו או יש שיגידו את הפתרון הזה. ניכיון צ’קים הוא שירות שחברות ספציפיות נותנות, וחשוב כמובן קודם כל לוודא שמדובר על חברה שיש לה את האישורים לעסוק בכך ושלא מדובר על השוק האפור. חברת ניכיון צ’קים היא חברה שכשמה כן היא, מקבלת צ’קים דחויים ומשלמת את הכסף במזומן או בהעברה בנקאית, והיא עושה את זה בתמורה לעמלה על השירות. לא כל צ’ק מאושר כמובן ולא כל לקוח מקבל את אותה עמלה, יש פרמטרים שונים שנוגעים לעניין ובהתאם החברה מקבלת את החלטותיה.

למה לא בבנק?

מסתבר שגם הבנקים מאפשרים לפדות מוקדם צ’ק עם תאריך מאוחר. אז למה לא לעשות את זה באמצעות הבנק? למה לפנות לחברה פרטית? יש לזה כמה סיבות. קודם כל כי הבנק הרבה יותר חשדן. הוא מעביר את הלקוח כמה מדורי גיהנום עד שהוא מאשר את הניכיון. הוא בודק את מי שעומד מאחורי הצ’ק הצורה מעמיקה, מבקש לקבל את פרטי חשבון הבנק שלו ואת הסכמתו לניכיון המוקדם. הוא גם לא מקבל כל צ’ק לניכיון אלא רק כאלו של אותו הבנק (במקרים רבים אומנם, לא בכולם) הבנק גם גובה עמלה שמנה וגם לא ממהר לאשר את הניכיון כך שהלקוח יכול לחכות עוד ועוד. בסופו של דבר ברוב המקרים הלקוח גם לא מקבל את מלוא סכום הצ’ק פחות העמלה אלא פחות מזה, כמה שהבנק מחליט.

יתרונות ניכיון צ’קים מסחריים לעסקים בחברה פרטית

לעומת הבנק, לחברה פרטית יש כמה יתרונות שצריך להכיר:

  • צ’קים של כל הבנקים – אמרנו שהבנקים פחות ששים לנכות צ’קים שלא של הבנק עצמו? אז חברות פרטיות לא. הן מקבלות צ’קים מכל בנק שהוא ולא משנה מה הוא ומי הוא.
  • עובדים מהר יותר – חברות פרטיות שמנכות צ’קים לא “מורחות” את הלקוח. הן עובדות מהר, מבצעות את הבדיקות שלהן בזמן כמה שיותר קצר ומקבלות החלטה. לא צריך לחכות יותר מידי ובדרך כלל בתוך ימים ספורים הכסף עובר לחשבון הבנק של הלקוח.
  • מקבלים את כל הכסף – טוב, לא ממש את כל הכסף אלא את הסכום הנקוב בצ’ק פחות העמלה. אבל אין כזה דבר רק חלק מהסכום, או הכל או כלום ואם אין בעיות עם הצ’ק, זה הכל.
  • עמלה סבירה – נכון, חברות ניכיון צ’קים חיות מהעמלות הללו. הן לא עובדות בחינם והן צריכות להרוויח, אבל העמלות שלהן הן סבירות. כמובן שלכל לקוח יש את העמלה שלו בהתאם לכמה פרמטרים שנמנה בהמשך, אך אם משווים את העמלות הללו לעמלות הבנקים, אפשר להגיד בוודאות שאלו עמלות נמוכות יותר ברוב המקרים.

ממה מורכבת העמלה?

עמלה על ניכיון צ’קים היא אם כן שונה בכל מקרה ומקרה. יש פרמטרים שונים שמרכיבים אותה. הראשון, גובה הסכום. כמה שהוא יהיה גבוה יותר כך החברה מרוויחה יותר באחוזים, אך מצד שני הסיכון הוא גבוה יותר. הפרמטר הנשי הוא מרווח הזמן בין התשלום שלה ללקוח ועד שהיא רואה את הכסף. כמובן שכמה שהוא יהיה גדול יותר כך היא תיקח עמלה גבוהה יותר.

אך יותר מהכל, עד כמה מי שעומד מאחורי הצ’ק “מסוכן”. חברה כזו אומנם לא תעשה בדיקות אין סופיות כמו הבנקים אבל היא בהחלט תעשה הכל בכדי לבטח את עצמה.

הדרך הטובה ביותר למימון

אז אם אתם עומדים בפני התלבטות, מה לעשות עם הפער הזה בין מה שאתם בתור בעלי עסק צריכים לשלם ובין הצ’קים הדחויים שאתם מקבלים, הדבר הנכון ביותר מבחינתכם יהיה לפנות לחברת ניכיון צ’קים.

אתם קודם כל תוכלו לשמור על תזרים מזומנים חיובי ולא תצטרכו לדאוג בקשר לזה, גם אם תשלמו עמלה קטנה (יחסית כמובן) שירות כזה הוא גם שירות שנחשב מהיר מכיוון שזהו אינטרס של החברות הללו ומזה הן מתקיימות. בדרך כלל חברת ניכיון צ’קים גם תיתן ללקוח שלה את הבחירה האם לנכות את כל סכום הצ’ק או רק חלק ממנו, ובהתאם היא תגבה עמלה, ועם שיעורי הריבית המוצעים בטח ביחס לאופציות המימון האחרות, זו כנראה התשובה והפתרון המתאים.